رییس پلیس آگاهی استان کرمان خبرداد:

کشف اموال مسروقه از مغازه های کرمان

رئیس پلیس آگاهی استان کرمان خبرداد:

دستگیری عامل جعل و فروش مدارک تحصیلی در کرمان 

رئیس پلیس آگاهی استان کرمان از دستگیری یک نفر به جرم جعل و فروش مدارک تحصیلی قلابی به مشتریان خود در کرمان و برخی شهرهای دیگر استان خبر داد. 
کد خبر: ۱۳۳۶۶۳۵
به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛سرهنگ یدالله حسن پور، گفت: ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان در پی دریافت خبری مبنی بر اقدام یک نفر در خصوص تهیه و فروش مدارک تحصيلی جعلی،موضوع را در دستور کار قرار دادند و با انجام اقدامات اطلاعاتی خیلی زود این متهم را شناسایی و وی را در یکی از نقاط شهر کرمان دستگیر کردند.

وی افزود:این فرد که یک مرد میانسال بودبا تنظیم مدارک جعلی و فروش آن ها به مشتریان خود در مرکز استان و برخی شهرستان‌ها بابت فروش هر مدرک حداقل 30 تا 50 ميليون ريال دریافت می کرد که از مخفیگاهش هم 7 فقره مدرک تحصيلی ديپلم و فوق ديپلم،نرخ نامه فروش مدارک ديپلم تا دکتری و یک تعداد لوازم خاص تهیه آرم و علائم جعلی کشف شد.

رئیس پلیس آگاهی استان با اشاره به اقرار این متهم به تهیه و فروش 25 فقره مدرک ديپلم و فوق ديپلم در مدت سه ماه و دریافت مبالغی بين3الی20 ميليون تومان بابت فروش هر مدرک افزود: تحقیقات بعدی برای شناسایی افرادی که اقدام به خريد و استفاده از این مدارک جعلی کرده اند هم ادامه دارد چراکه عمل آن ها نیز جرم بوده و باعث تضییع حق دیگران می شود.

سرهنگ حسن پور،تصریح کرد:هرگونه مدرك تحصيلی يا گواهينامه مهارت شغلی و دیگر موارد بدون تاييد وزارت علوم و سازمان های مربوطه معتبر نیست و هرگونه اقدام برای تهیه و استفاده از مدارک غیر واقعی پيگرد قانونی دارد که در این رابطه ازکارفرمایان،مسئولان وکارکنان ادارات و نهادهای دولتی و خصوصی می خواهیم نسبت به اینگونه اقدامات هوشیار باشند و ضمن گزارش موارد مشکوک به پلیس، حتما در خصوص اصالت مدرک مربوطه از سازمان صادره کننده آن استعلام بگیرند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها